5 taktyk marketingowych dla małych firm, aby uzyskać wyniki w tym kwartale

5 taktyk marketingowych dla małych firm / Fot. Jacob Lund, Shutterstock.com 5 taktyk marketingowych dla małych firm / Fot. Jacob Lund, Shutterstock.com

Mamy dla was pięć szybkich i skutecznych strategii marketingowych, które mogą przynieść zarówno krótkoterminowe wyniki, jak i długoterminowy sukces.

Zawsze istnieje napięcie między długoterminowym marketingiem a krótkoterminowymi celami finansowymi, ale istnieje kilka taktyk marketingowych dla małych firm, które możesz wdrożyć już dziś, aby uzyskać krótkoterminowe wyniki, jednocześnie przygotowując się na długoterminowy sukces. Oto pięć z nich.

1. Ponowne zaangażowanie potencjalnych klientów, którzy się wycofali i wdrożenie odpowiedniego systemu

W twoim systemie zarządzania relacjami z klientami (CRM), skrzynce e-mailowej czy nawet w wiadomościach prywatnych w mediach społecznościowych znajduje się mnóstwo dawnych potencjalnych klientów. Te osoby kiedyś były zainteresowane, ale nie dokonały zakupu, więc je porzuciłeś. Jednak sytuacja mogła się zmienić i warto to sprawdzić. Więc sprawdź.

REKLAMA

  • Stwórz listę kontaktów, które się wycofały 3-6 miesięcy temu
  • Wyślij im prostą wiadomość przez e-mail, SMS lub media społecznościowe, aby ponownie nawiązać kontakt (przykład poniżej)
  • Jeśli masz narzędzia, stwórz automatyzację, aby co 1-3 miesiące wysyłać wiadomości do nieprzekonanych potencjalnych klientów
  • Jeśli nie masz narzędzi do automatyzacji, po prostu dodaj to do swojej listy rzeczy do zrobienia, aby okresowo wysyłać kampanie

Prosta wiadomość, którą możesz wysłać, to: „Cześć [Imię], minęło trochę czasu od naszej ostatniej rozmowy o tym, jak [Nazwa Firmy] może pomóc Ci [osiągnąć cel]. Czy teraz jest lepszy moment, aby rozważyć to bardziej poważnie? Mam nadzieję, że wszystko u Ciebie dobrze!”

Nie każda wycofana osoba znów się zainteresuje, ale odzyskasz ich wystarczająco wiele — i to szybko.

2. Poproś o (i zdobywaj więcej) opinii w Google

Jedną z najlepszych taktyk marketingowych dla małych firm, które przyniosą wyniki zarówno teraz, jak i później, jest zdobywanie recenzji. Dla większości firm najlepszą platformą do zdobywania recenzji jest Google. Jeśli masz więcej recenzji Google niż konkurenci, będziesz wyżej w wynikach wyszukiwania Google i zdobędziesz więcej klientów. Aby zdobyć więcej recenzji Google:

  • Stwórz stronę Google Moja Firma
  • Zdobądź link do recenzji Google (przejdź do swojego profilu, wybierz „Zdobądź więcej recenzji” i skopiuj tam link)
  • Po zakończeniu współpracy z klientami, poproś ich o pozostawienie recenzji
  • Poproś przez SMS, e-mail, ustnie i/lub za pomocą kodu QR osobiście
  • Pamiętaj, aby odpowiadać na każdą recenzję

Prośba o recenzje musi stać się standardowym procesem, ale jeśli dopiero zaczynasz zdobywać recenzje, możesz rozpocząć kampanię e-mailową i SMS-ową do wszystkich swoich klientów, prosząc o ich opinie, aby uzyskać początkowy wzrost.

3. Twórz backlinki (zewnętrzne linki) dla swojej strony i kluczowych stron

Zdobywanie backlinków — gdzie inne strony linkują do twojej — jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie swoich pozycji w wynikach wyszukiwania i zdobycie ruchu polecającego z tych stron. Najlepsze jest to, że większość małych firm tego nie robi, więc łatwiej jest zobaczyć wyniki.

Większość małych firm może skoncentrować się na kilku obszarach, aby zdobyć jakościowe backlinki:

  • Lokalne katalogi biznesowe, takie jak te od Izby Handlowej
  • Platformy recenzji biznesowych, takie jak Google, Yelp, Better Business Bureau, Bing Places, Yellow Pages, TripAdvisor, Angi itp
  • Wkładanie artykułów do mediów cyfrowych, takich jak lokalne stacje informacyjne, magazyny sąsiedzkie, newslettery stowarzyszeń i blogi branżowe
  • Oferowanie cytatów do tych mediów na potrzeby innych artykułów, które tworzą
  • Rozważ sponsorowanie organizacji non-profit, rządowych i sportowych — większość z nich umieszcza link do sponsorów na swojej stronie internetowej

Szybkie wyszukiwanie w Google „Top [moja branża] firmy w [moje miasto]” pokaże również kilka list, na których warto spróbować zdobyć backlinki.

4. Skłaniaj ludzi do zapisywania się na przyszłe działania marketingowe

Potrzebujesz rosnącej listy subskrybentów, aby prowadzić skuteczny marketing. Zbudowanie tej listy zajmuje czas, ale możesz szybko wdrożyć sposoby, aby ludzie się zapisywali. Najłatwiejsze miejsce do rozpoczęcia to twoje formularze kontaktowe, gdziekolwiek klienci dokonują zakupu lub stają się potencjalnymi klientami. Upewnij się, że zbierasz numery telefonów komórkowych i adresy e-mail oraz że masz pole wyboru dla osób, które chcą otrzymywać od ciebie wiadomości marketingowe.

Formularze wyskakujące na blogach, które pojawiają się po 60 sekundach lub w połowie strony oraz formularze wyskakujące z intencją wyjścia na stronach produktów są bardzo skuteczne w zdobywaniu nowych subskrybentów. Większość CRM, kreatorów stron internetowych i platform do e-mail marketingu ma te opcje.

Zapisy SMS są również coraz bardziej popularne (ponieważ działają), zachęcając klientów do wysłania słowa kluczowego na twój numer, aby zapisać się na oferty i inne aktualizacje w zamian za 10% lub 20% zniżki na następny zakup. W większości przypadków możesz ustawić którąkolwiek z tych opcji w ciągu kilku minut. Jak to na szybki i skuteczny marketing?

5. Publikuj codziennie w mediach społecznościowych i aktywnie angażuj się w grupach z twojej branży

Twoja grupa docelowa spędza czas w mediach społecznościowych, więc ty też powinieneś spędzać czas na marketingu w mediach społecznościowych, tworzeniu treści i angażowaniu się z nimi. Wybierz jedną platformę, na której twoja grupa docelowa spędza najwięcej czasu. Nie wiesz, co powiedzieć lub zrobić? Te pomysły pomogą ci zacząć:

  • Weź wszystkie pytania, które dostajesz od klientów i pracowników, i stwórz posty odpowiadające na każde pytanie
  • Podziel się tym, co robisz, dlaczego to robisz, dla kogo to robisz i jakie korzyści z tego uzyskają
  • Pokaż dzień z życia kogoś na twoim stanowisku lub w pozycji twojego klienta

Te posty w mediach społecznościowych nie muszą być super profesjonalne i błyszczące. Część twojej publiczności nawet doceni rzeczy mniej dopracowane. W zależności od platformy, możesz publikować tylko tekst, krótki film, zdjęcie lub kilka, lub cokolwiek innego, co wydaje się odpowiednie.

Musisz także proaktywnie komentować treści innych osób i rozpoczynać rozmowy. To pomaga budować połączenia z nimi i także mówi algorytmom, aby dały tobie i twoim treściom zastrzyk podczas następnej publikacji.

Nie zapomnij: Świetny marketing nie musi długo się zwracać. Wdróż te taktyki marketingowe dla małych firm, a zobaczysz szybsze zwroty niż twoi konkurenci.

REKLAMA